HowCom är en fristående entreprenörsdriven mediebyrå som startade 2011 med en tydlig målsättning - att driva våra kunders affärer genom insikts- och affärsdrivna medie- och kommunikationslösningar. Vi kan med stolthet säga att vi tagit en position som en tydlig utmanare till de stora mediebyrånätverken. Vi ser på oss själva som en relativt mindre mediebyrå med starka varumärken som uppdragsgivare. Tonvikten ligger på lokala, men även nordiska kunder. Vi har sedan starten växt organiskt och blev 2021 samt 2022 utnämnda till Årets mediebyrå.
HowCom är en arbetsplats för människor som vill påverka, driva förändring och på riktigt göra skillnad för våra kunders affärer. Idag är vi cirka 30 medarbetare där vi tillsammans jobbar med spännande varumärken såsom OKQ8, Sambla, Peugeot, Skandia, Arlanda Express, Svenska Fotbollsförbundet m.fl, i ett fint kontor i gamla Cykelfabriken vid Fridhemsplan i centrala Stockholm.
Vi söker nu en Digital Specialist som vill växa tillsammans med oss och våra spännande uppdrag och bidra till att öka vår spetskompetens inom digitala medier.
Arbetsområden
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att sätta strategier för digitala medier, planera genomförandet av aktiviteter och säkerställa den dagliga optimeringen.
Kanske känner du att du, på din nuvarande arbetsplats, har för litet inflytande i din rådgivande roll mot kund. Du har en tydlig målbild att du successivt vill ha större ansvar för det slutliga utförandet. Du drivs av att förstå helheten, söker aktivt efter svar där kunskapsluckor finns och tycker om att utmana givna sanningar. Dagligt ansvar i denna roll inkluderar:
Planera och genomföra kampanjer (hands on) i samtliga köpta digitala kanaler så som programmatic, native, display, podcast, online video samt paid social i kanaler som Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Snapchat m.fl.
Planera och genomföra influncersamarbeten.
Sätta mål, KPI:er och säkra korrekt mätning i alla aktiviteter.
Löpande följa upp, analysera och datadrivet optimera digitala kampanjer.
Dagligt arbete i tekniska plattformar och verktyg t.ex. Adform, DV 360, Meta Business Manager, Google Ads, Google Analytics etc.
Din profil
Du har ca 3+ års erfarenhet från medie- och/eller digital byrå, alternativt som digital marknadsförare på kundsidan.
Du har erfarenheter av digitalt strategiarbete, medieplanering, kampanjuppsättning, optimering och uppföljning.
Du är väl bevandrad i det digitala landskapet och dess roll i mediemixen
Du ser teamarbete, både internt med kunder och externa samarbetspartners som roligt och utvecklande.
Du tycker om att ha kundkontakt och driver arbetet med integritet och trygghet.
Du är en proaktiv kraft för ständigt identifiera nya kommunikationskanaler och utveckla våra kunder framåt.
Du är en ambitiös, nyfiken och prestigelös teamplayer.
Ett stort plus om du gillar martech (teknik kopplad digital marknadsföring) och van att jobba i olika self-sevice-verktyg. Certifieringar är meriterande.
Ett stort plus är också om du arbetat med programmatiska köp från ax till limpa och har minst 1 års erfarenhet.
På HowCom får du förmånen att arbeta i ett team med stor kompetensbredd inom medier liksom inom varumärke- och kommunikationsutveckling. Du kommer att ha möjligheter att påverka din roll och utveckling över tid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och i rollen arbetar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor. I ditt jobb kommer du också att ha direktkontakt med kunder och deras övriga byråer, publicister och andra samarbetspartners.
Vårt kontor har bra tillgång till kommunikation, service, affärer och restauranger mm. Vi erbjuder en fartfylld och kreativ miljö där vi dessutom tror att du kommer ha fantastiskt roligt på jobbet.
Skicka ansökan till vår Head of Digital, Silvia Barklund (silvia.barklund@howcom.se)