Vi har fått nya kompisar i Apohem!

Sofia Siverman, Digital Specialist - Therese Andersson, Byråchef - Silvia Barklund, Head of Digital - Anton Jorméus, Head of Broadcast - Gustav Hasselgren, CEO Apohem - Therese Kempe, CMO Apohem

Efter en pitchprocess under hösten står det nu klart att Apohem väljer oss på HowCom som sin nya mediebyrå. Byråuppdraget omfattar både mediestrategi och rådgivning.

Nätapoteket Apohem är en utmanare i apoteksbranschen och var det snabbast växande apoteket 2022, med en tillväxt om 76 procent under det första halvåret. Nu tar Apohem nästa steg i sin tillväxtresa och tar hjälp av HowCom för att stärka varumärket och få affären att växa ytterligare.

Direkt från start visade HowCom på bred kompetens och ett tydligt driv att vilja växa vår affär. Vi har en härlig energi i vårt samarbete och tillsammans är jag övertygad om att vi kommer sätta Apohem på kartan, säger Therese Kempe, CMO på Apohem.

Therese Andersson, byråchef på HowCom, blir ansvarig för den nya kunden och för att driva samarbetet framåt.

Vi är jätteglada att få förtroendet som mediebyrå och att vara med på Apohems tillväxtresa. Apohem har en otroligt bra grund där vi anser att de är ”best in class” när det kommer till kundupplevelsen. Vi har startat vårt samarbete i en spännande period och byggt en solid grund för Apohems fortsatta tillväxtresa som också öppnar upp för nya vägar i kommunikation samt affärs – och mediestrategi. Teamet från HowCom är mycket engagerade, drivna och kommer att jobba väldigt tajt med Apohem och deras övriga samarbetspartners, säger Therese Andersson.