Vi söker en digital specialist

digitalspecialist.png

HowCom är en fristående entreprenörsdriven mediebyrå som startade 2011 med en tydlig målsättning - att driva våra kunders affärer genom insikts- och affärsdrivna medie- och kommunikationslösningar.

Vi kan med stolthet säga att vi tagit en position som en tydlig utmanare till de stora mediebyrånätverken. Vi ser på oss själva som en relativt mindre mediebyrå med starka varumärken som uppdragsgivare. Tonvikten ligger på lokala, men även nordiska kunder. Vår affärsmodell, kompetensbredd, attityd och inställning till arbetet varje dag är ett bevis för att vi är på rätt väg.

HowCom är en arbetsplats för människor som vill påverka, driva förändring och på riktigt göra skillnad för våra kunders affärer. Idag är vi 30 personer, i ett fint kontor i Cykelfabriken, Fridhemsplan i centrala Stockholm.  

Vi söker nu en Digital Specialist som vill växa tillsammans med oss och våra spännande uppdrag och bidra till att öka vår spetskompetens inom digitala medier specifik.

Arbetsområden:

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att sätta strategier för digitala medier, planera genomförandet av aktiviteter och säkerställa den dagliga optimeringen. Du kommer att ansvara för ca 5-6 kunder och få möjlighet att jobba på djupet med kundens digitala marknadsföring kopplat till affärs- och kommunikationsmål samt mediestrategi.

Kanske känner du att du, på din nuvarande arbetsplats, har för litet inflytande i din rådgivande roll mot kund. Du har en tydlig målbild att du successivt vill ha större ansvar för det slutliga utförandet. Du drivs av att förstå helheten, söker aktiv efter svar där kunskapsluckor finns och tycker om att utmana givna sanningar.

Dagligt ansvar i denna roll:

  • Planera och genomföra kampanjer i samtliga köpta digitala kanaler så som programmatic, native, display, podcast, online video samt paid social i kanaler som Facebook, Instagram, Linkedin m.fl.

  • Planera och genomföra influncersamarbeten.

  • Löpande följa upp, analysera och datadrivet optimera digitala kampanjer.

  • Sätta mål, KPI:er och säkra korrekt mätning.

  • Dagligt arbete i tekniska plattformar och verktyg tex Adform, Business Manager, Google Ads, Google Analytics etc.

Din profil:

  • Du har ca 3+ års erfarenhet från medie- och/eller digital byrå, alternativt som digital marknadsförare på kundsidan.

  • Du har erfarenheter av digitalt strategiarbete, medieplanering, kampanjuppsättning och optimering

  • Du är väl bevandrad i det digitala landskapet och dess roll i mediemixen

  • Du ser teamarbete, både internt med kunder och externa samarbetspartners som roligt och utvecklande.   

  • Du tycker om att ha kundkontakt, driver arbetet med integritet och trygghet

  • Du är en proaktiv kraft för ständigt identifiera nya kommunikationskanaler

  • Du är ambitiös, nyfiken och prestigelös

  • Ett stort plus om du gillar martech (teknik kopplad digital marknadsföring) och van att jobba i olika self-sevice-verktyg. Certifieringar är meriterande.

 

På HowCom får du förmånen att arbeta i ett team med stor kompetensbredd inom medier liksom inom varumärke- och kommunikationsutveckling. Du kommer att ha möjligheter att påverka din roll och utveckling över tid.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och i rollen arbetar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor. I ditt jobb kommer du också att ha direktkontakt med kunder och deras övriga byråer, publicister och andra samarbetspartners.

Vårt kontor ligger vid Fridhemsplan i centrala Stockholm med bra tillgång till kommunikation, service, affärer och restauranger mm. Vi erbjuder en fartfylld och kreativ miljö där vi dessutom tror att du kommer ha fantastiskt roligt på jobbet.


För att ansöka eller om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att kontakta Mia Hellsten, Tf Head of Digital (Mobil +46 70 226 55 64) Mia.hellsten@howcom.se för mer information