Vi söker en Campaign Manager till vår Broadcast-avdelning

pablo-garcia-saldana-27620-unsplash.jpg

HowCom är en fristående entreprenörsdriven mediebyrå som startade 2011 med en tydlig målsättning - att driva våra kunders affärer genom insikts- och affärsdrivna medie- och kommunikationslösningar.

Vi kan med stolthet säga att vi tagit en position som en tydlig utmanare till de stora mediebyrånätverken. Vi ser på oss själva som en relativt mindre mediebyrå med starka varumärken som uppdragsgivare. Tonvikten ligger på lokala, men även nordiska kunder. Vi har sedan starten växt organiskt och blev 2021 utnämnda till Årets mediebyrå.

HowCom är en arbetsplats för människor som vill påverka, driva förändring och på riktigt göra skillnad för våra kunders affärer. Idag är vi 30 personer, i ett fint kontor i Cykelfabriken, Fridhemsplan i centrala Stockholm.

 

Efterfrågan på våra tjänster och produkter ökar och vi är nu i behov av att stärka upp vår Broadcastavdelning med ytterligare kompetens. I begreppet broadcast rymmer främst TV, radio och online video men även medier som bio och podcasts är kanaler som du får möjlighet att jobba mot.

Du kommer att arbeta med några av Sveriges största varumärken och tillsammans med kundteamen säkerställa att vi behåller vår position som nytänkande och innovativa.

I rollen kommer du få möjlighet att arbeta mot hela HowComs kundportfölj där du hanterar köp, optimering och uppföljning av köpta mediekanaler. Du kommer få möjlighet att jobba på djupet med kundens marknadsföring kopplat till affärs- och kommunikationsmål samt mediestrategi.

Du blir en viktig del i HowComs broadcasterbjudande och kommer arbeta nära aktörer som TV4, Nordic Entertainment Group, Discovery Networks, Bauer, Spotify, Acast mfl. Med tiden kommer det finnas stora möjligheter till utveckling inom såväl avdelningen som HowCom som byrå.

Vi anar att du är i början av din karriär och av naturen nyfiken på kommunikation och människan som konsument och mottagare. Som person är du trygg, ansvarstagande och van att ta egna initiativ. Du bör vara noggrann, analytiskt lagd och trivas med att både söka svar och ge rekommendationer i en miljö bestående av stora datamängder. Har du även en fallenhet för siffror och analys, samt en förmåga att kunna se möjligheter att vidareutveckla befintliga samarbeten är det meriterande.

Dina kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring, ekonomi eller motsvarande

  • Alternativt 2+ års arbetslivserfarenhet från liknande roll

  • Ett strukturerat arbetssätt där noggrannhet och att hålla leveransdeadlines är självklart

  • Kunskap inom MS-office verktygen; Excel, Powerpoint

  • En nyfikenhet kring marknadsföring och kommunikation i stort och hur dessa områden påverkar den övergripande affären

  • Har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska

  • En god arbetsdisciplin där du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp

 

Vårt kontor ligger vid Fridhemsplan i centrala Stockholm med bra tillgång till kommunikation, service, affärer och restauranger mm. Vi erbjuder en fartfylld och kreativ miljö där vi dessutom tror att du kommer ha fantastiskt roligt på jobbet.

Ansökningar sker endast genom att du registrerar din profil kostnadsfritt på www.growmatcher.com. Se till att du har kryssat i ”Mediaköp TV/radio/utomhus” för att vara aktuell för rollen.

Vi går igenom ansökningar löpande och tar kontakt med dig om du har en profil som passar tjänsten. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att kontakta Martin Andreasson, Head of Broadcast (Mobil +46 70 188 14 56) martin.andreasson@howcom.se för mer information.