Nordiska annonsörer saknar ofta ett relevant alternativ till globala byrågrupper när de väljer mediebyråpartner som ska hjälpa dem att få ut det mesta av sina marknadsföringsinvesteringar. Därför inrättar vi på HowCom ett nytt nätverk tillsammans med den oberoende mediebyrån Calibrate i Danmark för att erbjuda nordiska annonsörer en oberoende, objektiv och transparent mediebyråpartner.
HowCom och Calibrate har i Sverige respektive Danmark positionerat sig med samma fokus på våra lokala marknader. Det innebär att vi är oberoende byråer med en transparent affärsmodell och värdegrund. Därtill har vi samma tillvägagångssätt för att ge råd och lösningar till annonsörer, baserat på erfarna medarbetare som kan och förstår såväl affär som media och marknadsföring.
Vi har haft en stark utveckling i Sverige och fått allt fler förfrågningar av nordiska annonsörer som letar efter en nordisk partner med en annan affärsmodell och ett större affärsfokus. Därför var det uppenbart att försöka hitta en partner i Danmark som delade vårt byrå-DNA om oberoende, transparens och senior kompetens, säger Fredrik Lundgren, VD på HowCom.
Calibrates VD Heinrich Thomsen fortsätter:
För oss har det varit viktigt att hitta en nordisk partner som delar våra kärnvärden och det tillvägagångssätt vi baserar vårt arbete på. Där har vi hittat en match med HowCom. Vi kan se att vi med vårt tillvägagångssätt har kunnat öka det värde som annonsörer får ut av varje marknadsföringskrona, och vi kan nu nå nordiska annonsörer med den produkten och tillvägagångssättet genom samarbetet med HowCom.