Niklas ansluter som Business Director och kommer att leda arbetet med att utveckla HowComs strategiska erbjudande och han tar även plats i ledningsgruppen.
Niklas har över 20 års erfarenhet från olika roller på kund-, media- och mediebyråsidan. Han kommer senast från GroupM där han arbetat i strategiska roller med fokus på tillväxt, affärsutveckling och ledarskap. Där har han bl.a. initierat flera affärsområden såsom mStudio, Business Science, Owned Media samt marknads- och techkonferensen NextM.
Niklas Hedberg: ”Jag tycker att det ska bli superkul att ansluta till det snabbfotade teamet på HowCom. Jag gillar att man redan från start investerat i att bygga kompetenser utöver själva grundaffären och att man hela tiden jobbar nära kunderna med ett tydligt fokus på deras utmaningar och möjlighet till utveckling. Att vara Marknadschef idag är minst sagt utmanande och det ställs helt andra krav vilket gör att det blir ännu viktigare att ha rätt partnerskap, människor, kompetenser och underlag vid sin sida.”
Fredrik Andersson: ”Detta en drömrekrytering. Med Niklas ombord kommer vi kunna accelerera utvecklingen av vårt erbjudande och bli än mer attraktiva som affärspartner. Vi har arbetat ihop tidigare och jag värdesätter Niklas erfarenhet, starka driv och positiva energi högt. Niklas har en bevisad förmåga att se behov i marknaden och utveckla strategiska erbjudanden vilket han visat i tidigare roller. Hans erfarenhet spänner över flera områden vilket bl.a. inkluderar mediechefsroller på kundsidan, mediesidan samt ledande roller inom olika mediebyrånätverk. Dessutom är han en riktigt härlig person och kollega.”