HowCom är en fristående entreprenörsdriven mediebyrå som startade 2011 med en tydlig målsättning - att driva våra kunders affärer genom insikts- och affärsdrivna medie- och kommunikationslösningar.
Vi kan med stolthet säga att vi har tagit en position som en tydlig utmanare till de stora mediebyrånätverken. Vi ser på oss själva som en relativt mindre mediebyrå med starka varumärken som uppdragsgivare. Tonvikten ligger på lokala, men även nordiska kunder. Vår affärsmodell, kompetensbredd, attityd och inställning till arbetet varje dag är ett bevis för att vi är på rätt väg.
HowCom är en arbetsplats för människor som vill påverka, driva förändring och på riktigt göra skillnad för våra kunders affärer. Idag är vi 28 personer, i nyrenoverat kontor på Engelbrektsgatan, i centrala Stockholm.
Vi söker nu en Digital Specialist som vill växa tillsammans med oss och våra spännande uppdrag och bidra till att öka vår spetskompetens inom digitala medier specifikt.
Arbetsområden
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att sätta strategier för digitala medier, planera genomförandet av aktiviteter och säkerställa den dagliga optimeringen. Du kommer att ansvara för ca 5-6 kunder och få möjlighet att jobba på djupet med kundens digitala marknadsföring kopplat till affärs- och kommunikationsmål samt mediestrategi.
Kanske känner du att du, på din nuvarande arbetsplats, har för litet inflytande i din rådgivande roll mot kund. Du har en tydlig målbild att du successivt vill ha större ansvar för det slutliga utförandet. Du drivs av att förstå helheten, söker aktivt efter svar där kunskapsluckor finns och tycker om att utmana givna sanningar.
Dagligt ansvar i denna roll
Planera och genomföra kampanjer i samtliga köpta digitala kanaler så som programmatic, native, display, podcast, online video samt paid social i kanaler som Facebook, Instagram, Linkedin m.fl.
Planera och genomföra influncersamarbeten.
Löpande följa upp, analysera och datadrivet optimera digitala kampanjer.
Sätta mål, KPI:er och säkra korrekt mätning.
Dagligt arbete i tekniska plattformar och verktyg som t.ex. Adform, Business Manager, Google Ads, Google Analytics etc.
Din profil
Du har ca 3 års erfarenhet från medie- och/eller digital byrå, alternativt som digital marknadsförare på kundsidan.
Du har erfarenheter av digitalt strategiarbete, medieplanering, kampanjuppsättning och optimering.
Du är väl bevandrad i det digitala landskapet och dess roll i mediemixen.
Du ser teamarbete, både internt med kunder och externa samarbetspartners som roligt och utvecklande.
Du tycker om att ha kundkontakt, driver arbetet med integritet och trygghet.
Du är en proaktiv kraft för att ständigt identifiera nya kommunikationskanaler.
Du är ambitiös, nyfiken och prestigelös.
Ett stort plus om du gillar martech (teknik kopplad digital marknadsföring).
På HowCom får du förmånen att arbeta i ett team med stor kompetensbredd inom medier liksom inom varumärkes- och kommunikationsutveckling. Du kommer att ha möjligheter att påverka din roll och utveckling över tid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och i rollen arbetar du både självständigt och i tätt samarbete med kollegor. I ditt jobb kommer du också att ha direktkontakt med kunder och deras övriga byråer, publicister och andra samarbetspartners.
Vårt kontor ligger i centrala Stockholm med utsikt över Humlegården. Vi erbjuder en fartfylld och kreativ miljö där vi dessutom tror att du kommer ha fantastiskt roligt på jobbet.
Är du den vi söker så vill vi att du kontaktar Thomas Myrhed, Head of Digital på HowCom (Mobil +46 72 245 70 81) för mer information alternativt skicka in din ansökan (CV) direkt till thomas.myrhed@howcom.se