Vi är så glada att äntligen kunna presentera vårt senaste tillskott här på HowCom, i form av Peter Tiberg som har börjat hos oss i rollen som Business Director.
Vi har under de senaste åren byggt upp ett starkt erbjudande inom insikter, strategi och affärsutveckling. Nu intensifierar vi vår nästa satsning inom affärsnära rådgivning med ambitionen att bli marknadschefens bästa vän.
Peter kommer närmast från rollen som Head of Marketing på OKQ8, där han slutade i våras, och han har över 13 års erfarenhet från marknadschefsroller. Tidigare har Peter även arbetat på Mediebyrå- och reklambyråsidan, och han har även blivit prisad som Årets Marknadschef.
-Det känns roligt att vi lyckats locka över Peter till att vara med och utveckla vårt strategiska erbjudande ytterligare. Vi ser ett stort behov av att stötta kunderna i att påvisa effekter av sina totala insatser av marknadsbudgeten och där kommer Peters erfarenhet göra vårt erbjudande ännu starkare, säger Fredrik Andersson, VD HowCom Evolution.
Marknadschefens roll har förändrats mycket de senaste åren i och med digitaliseringen, större möjligheter till uppföljning, minskade budgetar och ett stort antal nya kanaler att hantera.
-Utifrån min egen erfarenhet av hur mycket mer komplex marknadschefsrollen blivit de senaste åren hoppas jag kunna bidra i arbetet utifrån de totala affärsutmaningar som marknadschefen hanterar. Balansen mellan kort- och långsiktiga satsningar samt att säkra en intern förankring av hur den totala marknadsbudgeten levererar är något jag brinner för att bevisa säger Peter själv.
Han fortsätter: HowCom’s totalt transparenta affärsmodell möjliggör helt objektiva lösningar på de affärsutmaningar som marknadscheferna har idag, till skillnad från de lösningar många andra mediebyråer kan ge då de ofta sitter fast i förlegade omsättningsbaserade affärsmodeller.
Vi fortsätter därmed vår framgångsrika satsning att anställa senior kompetens. Det är något som vi vet uppskattas av våra kunder enligt de senaste årens resultat i undersökningen Årets byrå. Genom att få in personer som har djup förståelse för marknadschefens utmanande vardag stärker vi vårt erbjudande ytterligare i frågor som är bredare än köpt media.
Varmt välkommen Peter!