”Viktigt på riktigt” var temat för Stockholm Media Week 2022, som gick av stapeln under veckan. Därför var det extra roligt att vår kund Skandia vann Guld i Årets Kampanj!
I kampanjen ”Hur är läget?” adresserades frågan om hur anställda mår – på riktigt. Under tider av pandemi och hemarbete, lyfte Skandia sin förebyggande hälsoförsäkring, till hjälte i kommunikationen. Tillsammans utvecklades bland annat hälsoutmaningen #HappyWorkplaceChallenge, en 30-dagarsutmaning med målet att göra anställda friskare, gladare och mer produktiva. Ett viktigt arbete där Skandia både bidrog i debatten och erbjöd verktyg för friskare arbetsplatser och i förlängningen rekrytera nya företagskunder.
Motivering:
”Det är tillräckligt svårt att göra kampanjer som många både ser och kommer ihåg – och gillar. Det blir ännu svårare när tjänsten som annonseras dessutom är komplicerad, lite abstrakt…och faktiskt ganska tråkig. Men med en smart och sammanhållen strategi, kloka samarbeten, och riktad kommunikation i kombination med breda medier har vår vinnare lyckats med att både bygga varumärke långsiktigt och få snabba resultat. Trots att tjänstepension faktiskt inte är världens roligaste… Grattis till att ha skapat flera happy arbetsplatser: Skandia och kampanjen ”Hur är läget!?.
Årets Guld kampanj
Annonsör: Skandia Pensionsförsäkringar
Kampanjnamn: Hur är läget?
Mediebyrå: HowCom
Involverade partners: Tillsammans, Breakit, Leeads
Ett stort och varmt tack för ett fint samarbete Skandia och våra samarbetspartners, Tillsammans Sthlm , Breakit och Leeads Commercial Partner!