Evolution tänker du, är det så min nästa arbetsplats ska heta? Ja, kanske det ”Jag jobbar på HowCom Evolution…” hur låter det egentligen? Är tanken att det ska uttalas på engelska eller svenska? Helt egalt säger vi, även om vi själva världsvant slänger oss med engelskt uttal.
Vi på Evolution, som är en del av mediebyrån HowCom, är i dagsläget fem personer som arbetar med ett 30-tal olika kunder. Fokus ligger i att, utifrån marknad, konsumentbeteenden, varumärke, skapa förståelse för kundens affär samt lösa vilken roll kommunikationen och media bör spela i densamma. Våra uppdrag omfattar alltifrån kampanjuppföljningar, varumärkestracking, behovssegmenteringar, effektivitetsberäkningar och annat som är centralt för mediestrategiskt arbete.
Merparten av våra uppdrag handlar dock om affärsutveckling och varumärkesstrategi där vi hjälper våra kunder att bättre navigera i det snabbföränderliga, och minst sagt digitaliserade, samhälle deras kunder och potentiella kunder är en del av.
Att se, och förstå, helheten är avgörande när kontaktytorna mellan varumärken och individer är under kontinuerlig förändring. Insikterna kring detta anser vi är nyckeln för att mediebyrån ska förändras från dagens form till nästa. Där kommer du in. Efterfrågan på Evolutions tjänster och produkter fortsätter att öka och vi söker nu efter en till kollega som kan inspirera oss och våra kunder med nya perspektiv och insikter.
Vi anar att du är i början av din karriär (en styrka) och av naturen nyfiken på varumärken och människan som konsument. Som person är du trygg och är van att ta egna initiativ och ansvar. Du bör vara analytiskt lagd och trivas med att skapa svar och rekommendationer i en miljö bestående av stora datamängder. Ny forskning kopplat till varumärken, beteende, effektivitet etc älskar du att diskutera med kollegor och intet ont anande personer i busskön.
Världen står inte precis still, så nya perspektiv och tankar efterfrågas. Du ska ha ett driv att vilja utvecklas och utveckla. Utveckling kräver motstånd så att vara lite småjobbig, ifrågasätta och inte acceptera alla ”sanningar” ses som positivt.
Vi tror att du har:
- några års erfarenhet av att driva research-, insikt- och strategi-uppdrag
- utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller statistik
- förträffliga kunskaper i Excel och Powerpoint
- goda kunskaper i SPSS alternativt andra statistikprogram
- har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Vi skulle bli lite förvånade om du inte:
- var intresserad av den digitala utvecklingen
- var något av en fena på att bearbeta större datamängder och databaser
- var av åsikten att mycket av dagens marknadsföring går att göra bättre
- var sjukt bekväm med att presentera analyser och insikter (du vet ju för sjutton vad du snackar om)
- var noggrann och har ett öga för detaljer
På HowCom har vi skapat en spännande plattform för att möta framtida utmaningar. Går du igång? Känner du någon annan så väl att du vet att hen går igång? Är kraften stark hos dig?